Khamis, 20 November 2008

Hari bertuah

Semalam 20 nov 2008,khamis...buat pertama kali aku membuat bidaan di ct plaza Jb.untuk rumah medium cost pp80,000 setelah berbulan menuntut ilmu dari otai-otai lelong terutama Abg Zul..dan juga dari rakan2 blog yang dah lama..semua step yang ko orang aja aku ikut...dengan terketar-ketar aku mendaftar..masa tu jam 2.30ptg.Waktu lelong jam 3.00ptg..tapi tak de orang..yang aku nampak mereka yang nampaknya sudah biasa..(ejenlah tu kut)...jadi aku tak berani..rase nak balik pun ade..tapi memmandangkan rasa hati dan masa yang berbulan buat study..aku beranikan diri.

Lagipun aku hanya sediakan 5% aje...dan duit lebihan yang aku bawa..malu nak cakaplah..cukup2 isi minyak kereta aje...aku beranikan diri mendaftar..lepas daftar dia bagi nombor..ooo pakai nombor rupenye....Lepas daftar ade seorang melayu mendekakai aku..tersenyum kemudian bertanya beli rumah kat mane..aku jawab area Skudai..Dia cakap dia nak bida kawasan Kota tinggi..(Selamat aku.bukan ejen).Dalam berdebar ade pulak yang datang tanye budget berape bang..mgkn faham maksudku dia terus cakap..dia staf situ..dan terus cakap yang tadi tu.kebanyakannya ejen.Terima kasihlah kerane pesanannya (abang jangan layan bila lelongan bermula)

Akhirnya buat pertama kali aku dapat bida rumah RP30,000..tahniah untuk aku...bersambung

Tiada ulasan: